سوالات متداول درباره آیفون

در این بخش سوال‌های رایج درباره “استفاده از آیفون و سرویس‌های آن” پاسخ داده شده می‌شود

 

  • اپل آی دی (Apple ID) چیست؟

اپل آی دی یک شناسه شخصی برای استفاده از سرویس‌های اپل مانند App Store، iCloud، iMessage، FaceTime و غیره است. بدون داشتن اپل آی دی، امکان دانلود و آپدیت اپلیکیشن‌ها از App Store و نیز آپدیت سیستم عامل آیفون وجود ندارد. اپل آی دی شامل یک آدرس ایمیل و رمز تعیین شده توسط کاربر است.

  • چه تعداد اپل آی نیاز دارم؟

فقط یکی. هر تعداد دستگاه اپلی مانند آیفون، آیپاد، مک و غیره داشته باشید، تنها با یک اپل آی دی قابل استفاده‌ است.

  • آیا می‌توانم اپل آی دی خود را با دیگران مشترکن استفاده کنم؟

نباید این کار را بکنید. استفاده از اپل آی دی مشترک به معنی به اشتراک گذاری اطلاعات بعضاً شخصی مانند کانتکت‌ها، عکس‌ها، بکاپ‌ها و غیره است.

  • ارور ۱۰۰۹ (Error code: 1009) یا ارور تحریم‌ها چیست؟

ارور ۱۰۰۹ چاره انديشی اپل براى ساماندهی به وضعيت آشفته اكانت هاى اپل آى دى است. بدین منظور، اپل هر از گاهی برای چند روز کشورهای خاصی را مورد تحریم قرار می‌دهد تا اكانت هایی كه در يك ماركت پشتيبانی نشده (مثل ايران) هستند ولى از اكانت يك ماركت پشتيبانی شده (مثل امريكا) استفاده ميكنند آدرس و نوع اکانت خود را به درستی تغییر دهند!

  • رمز ورود به آیفون خودم را فراموش کردم. باید چه کنم؟

اگر رمز آیفون خود را فراموش کرده‌اید، تنها راه حل اینست که آیفون خود را به وسیله iTunes یا iCloud ریست کنید و سپس از طریق بکاپ مجدداً اطلاعات را بازآوری نمایید. اطلاعات بازیابی شده مربوط به آخرین بکاپ اخذ شده هستند.

  • من پاسخ سوال‌های امنیتی خود را فراموش کرده‌ام. راه حل چیست؟

باید با ورود به صفحه مدیریت Apple ID و وارد شدن در سیستم، ابتدا یک ایمیل rescue تعریف کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید)، سپس با کلیک بر روی عبارت Change security questions و انتخاب گزینه Reset your security questions ادامه کار را در ایمیلی که از سوی اپل برای‌تان ارسال می‌گردد پیگیری نمایید.

  • آی کلود (iCloud) چیست؟

آی کلود یا آی کلاد یک سیستم رایانش ابری مختص اپل است. آی کلاد دستگاه های اپلی و iDevice های شما را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن به هم متصل می کند. شما می توانید مطمئن باشید که همواره یک پشتیبان از آخرین تغییرات اطلاعات و اسناد مهمتان مانند تصاویر، نوت ها، شماره تماس ها و غیره را در اختیار داشته باشید و آنها را در همه دستگاه های اپلی خود به اشتراک بگذارید. آی کلاد ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهد که علاوه بر موارد ذکر شده، می توانید هر محتوای دیگری را نیز در آن ذخیره کرده و در مواقع لزوم استفاده کنید.

  • آی-مسیج (iMessage) چیست؟

آی-مسیج (iMessage) سرویس پیام رسان ویژه اپل است که به شما اجازه می‌دهد بین دستگاه‌های اپل، به صورت SMS به رد و بدل پیام بپردازید. این سرویس از iOS5 به بعد معرفی شد و اکنون قادر به ارسال و دریافت تصویر، پیام صوتی و مکان جغرافیایی است. آی-مسیج در همان اپلیکیشن Message در مک و iOS قابل استفاده است. پیام‌های آی-مسیج در آیفون به رنگ آبی و پیامک‌های تحت شبکه اپراتور به رنگ سبز نمایش داده می‌شوند.

  • فعال کردن و راه اندازی آی مسیج چگونه است؟

فعلا امکان فعالسازی این سرویس روی شماره تلفن نیست و شما باید آی-مسیج را روی Apple ID خود فعال کنید. برای اینکار:

  1. گوشی را روی Airplane Mode قرار دهید و وایفای را روشن کنید.
  2. در ستینگ به قسمت Messages بروید و iMessage را روشن کنید.
  3. گزینه Use your Apple ID for iMessage را انتخاب کنید و اپل آیدی و پسورد خود را وارد نمایید.
  4. اکنون Airplane Mode را خاموش کنید. یک پیغام مبنی بر ارسال پیامک فعالسازی نمایان می‌شود که باید آن را کنسل کنید.
  5. اکنون آی-مسیج شما اکتیو شده است.
  • مالتی تسکینگ و App Swithcer در دستگاه های مبتنی بر iOS

مالتی تسکینگ در iOS به صورت فضایی است که در آن اخرین برنامه های باز شده توسط شما به ترتیب زمانی نمایش داده میشود. برای دسترسی به این فضا می توانید با دوبار فشردن دکمه اصلی هوم وارد App-Switcher شوید. اگر دارای آیفون ۶s یا ۶s Plus هستید می توانید با کمک ۳D Touch و فشردن قسمت چپ صفحه و کشیدن انگشت به سمت راست به این فضا دسترسی پیدا کنید. روی آیپد نیز می تواند با کشیدن ۴ انگشت از پایین صفحه به سمت بالا به این بخش دسترسی یابید.

2 نظر در "سوالات متداول درباره آیفون"
  • سلام اگر تراست نامبرم در تایید دو مرحله ایی روی شماره شخص دیگری فعال باشه یعنی اون به فضای گوشی من و اپل ایدی من دسترسی داره؟

    • بله میتونه دسترسی داشته باشه

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *