نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل Apple (اپل)

شرکت اپل در ماه سپتامبر (September) سال 2019 از سه آیفون جدید خود رونمایی کرد و آیفون 11 مقرون به صرفه ترین نسخه از آیفون های این شرکت بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

مقدمه

اپل (apple) هر سال سری جدیدی از آیفون هایش را معرفی می‌کند و طبیعتا در سال 2019 هم شاهد همین روند بودیم. در ماه سپتامبر سال 2019 شرکت اپل از سه آیفون جدید رونمایی کرد که به ترتیب آیفون 11 اپل (iPhone 11)، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) نام دارند. آیفون 11 در واقع نسخه مقرون به صرفه‌تر آیفون های جدید اپل است که باید آن را جایگزین آیفون XR محسوب کنیم. قیمت آیفون 11 شاید نسبت به قیمت دیگر آیفون های جدید اپل ارزان تر باشد اما به هیچ عنوان نمی‌توان مدعی شد که این گوشی قیمتی مقرون به صرفه دارد چون در رده قیمتی iPhone 11 گوشی های اندرویدی زیادی وجود دارند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

اما برای شناسایی نقاط قوت و ضعف اصلی iPhone 11 اپل ما مدت زمانی در حدود یک هفته را با این گوشی سپری کردیم و حالا می‌خواهیم در این مقاله اختصاصی تجربه خود از بکارگیری این اسمارتفون را با شما عزیزان اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید آیفون 11 را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در انتهای نقد و بررسی آیفون 11 اپل سعی می‌کنیم نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی را با توجه به قیمت گوشی آیفون 11 و انتظاراتی که از آن داشتیم ارائه کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی موبایل زرین همراه باشید.

 نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 اپل ثابت کرده که چندان تمایلی به ایجاد تغییرات ظاهری در آیفون هایش ندارد و سبک طراحی آیفون هایش را برای چند سال متوالی یکسان نگه می‌دارد! در همین راستا سبک طراحی و ظاهر iPhone 11 هم تقریبا مشابه با سبک طراحی و ظاهر iPhone XR است. فریم اصلی این گوشی مثل آیفون XR از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه ضد خش پوشانده می‌شوند. حتی اندازه بدنه دستگاه هم کاملا مشابه با آیفون ایکس آر در نظر گرفته شده و ابعاد 8.3 در 75.7 در 150.9 میلیمتری را ارائه می‌کند. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 194 گرم می‌رسد که دقیقا مشابه با وزن آیفون XR است. گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی eSIM را دارد که امکان استفاده از یک شماره مجازی در کنار سیم کارت اصلی گوشی را میسر می‌سازد، البته برای استفاده از این قابلیت باید حتما اپراتور سرویس دهنده سیم کارت از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل آورد. ظاهرا نسخه‌ای از آیفون 11 با امکان پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت نانو فیزیکی هم در کشور چین عرضه می‌شود.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

یکی از پیشرفت هایی که در طراحی آیفون 11 به وجود آمده مربوط به پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 می‌شود که به موجب آن دستگاه در عمق 2 متری آب تا 30 دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که آیفون XR از استاندارد IP67 پشتیبانی به عمل می‌آورد. آیفون 11 از قابلیت تشخیص چهره اپل یا همان فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی می‌توان از این قابلیت برای آنلاک نمایشگر استفاده کرد. در بررسی آیفون 11 اپل قدرت و دقت بالای قابلیت فیس آیدی به وضوح قابل درک بود و حتی در محیط های تاریک هم توانستیم بدون مشکل با این قابلیت قفل نمایشگر را آنلاک کنیم.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی iPhone 11 نگاه کنید خیلی جذب آن نخواهید شد چون ویژگی خاصی توسط دستگاه ارائه نمی‌شود و گوشی از نمای رو به رو کاملا مشابه با همان آیفون XR سال گذشته اپل است. صفحه نمایش آن حاشیه های نسبتا باریکی دارد و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکلی رنگی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی، سنسورهای جلو و متعلقات فیس آیدی را در بر می‌گیرد. وقتی آیفون 11 را برگردانید و از نمای پشت به آن نگاه کنید فقط یک تغییر در آن احساس خواهید کرد که مربوط به لنز دوربین اصلی دستگاه می‌شود! دوربین اصلی این گوشی برخلاف iPhone XR از دو لنز تشکیل شده که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

اپل در محل نصب لنز دوربین اصلی آیفون 11 یک بخش فلزی و مربعی شکل را هم تعبیه کرده که کمی ظاهر دستگاه را متفاوت جلوه می‌دهد. لوگوی اپل مثل همیشه در وسط قاب پشت گوشی تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی محصول در نظر گرفته شده است. اپل گوشی آیفون 11 را در رنگ های متنوعی روانه بازار کرد که شامل رنگ های مشکی، سبز، زرد، بنفش، قرمز و سفید می‌شود. وقتی iPhone 11 اپل را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد اما باید اعتراف کنیم که در دست گرفتن این گوشی حس خیلی متفاوت و منحصر به فردی را به شما منتقل نمی‌کند. به عقیده ما کیفیت ساخت و طراحی گوشی iPhone 11 بالاست و بدون شک این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما این اسمارتفون از نظر ظاهری خیلی حرفی برای گفتن ندارد و مشابه بودن آن با iPhone XR اصلا جالب به نظر نمی‌رسد.

 نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone XR): صفحه نمایش

 همانطور که تا به ایجاد بررسی مشخص شد، آیفون 11 اپل از نظر ظاهر و سبک طراحی تقریبا مشابه با همان آیفون XR است. نکته جالب اینجاست که صفحه نمایش این گوشی هم دقیقا همان صفحه نمایشی است که در آیفون XR بکار رفته و دستگاه از این نظر هم هیچ تغییری را شامل نمی‌شود. صفحه نمایش گوشی از نوع Liquid Retina IPS LCD در نظر گرفته شده و اندازه 6.1 اینچی دارد. رزولوشن صفحه نمایش گوشی 1792 در 828 پیکسلی بوده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 326 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه می‌شود و حاشیه های نمایشگر گوشی نسبتا باریک هستند. طبق آمار چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. لازم به ذکر است که روی صفحه نمایش iPhone 11 با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم حتما با گلس محافظ ال سی دی از صفحه نمایش گوشی محافظت به عمل آورید.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

صفحه نمایش 6.1 اینچی گوشی iPhone 11 از تکنولوژی هایی مثل True-Tone، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی پشتیبانی به عمل می‌آورد که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شوید و فقط در همین اندازه می‌گوییم که تکنولوژی های نام برده شده منجر به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی، شادابی بیشتر رنگ ها و نقاط سیاه و سفید و همچنین دقت بیشتر تاچ می‌شوند. در بررسی آیفون 11 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه واقعا کیفیت عالی دارد و محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود بسیار زیبا، شادابی و شارپ خواهد بود. شادابی رنگ ها به وضوح با نگاه کردن به محتوای صفحه قابل درک است و شارپنس بسیار عالی توسط آن ارائه می‌شود.

صفحه نمایش گوشی iPhone 11 از نظر روشنایی هم عملکرد عالی دارد. طبق آمار نمایشگر IPS LCD این گوشی می‌تواند به ماکسیمم روشنایی در حدود 625 نیت دست پیدا کند. این مقدار روشنایی سبب می‌شود که حتی در محیط های کاملا باز و تحت تابش نور مستقیم هم بتوانید با تنظیم روشنایی نمایشگر (Brightness) بر روی 80 درصد به راحتی از آن استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش را ببینید. به صورت کلی از این بخش نقد و بررسی آیفون 11 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که صفحه نمایش آن بسیار با کیفیت است و یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عامل آی او اس 13 به طور پیش فرض روی گوشی iPhone 11 اپل نصب و راه‌اندازی شده و این گوشی بدون تردید حداقل تا 5 سال آینده تمام آپدیت های iOS را بی‌وقفه دریافت می‌کند. بهره‌مندی آیفون های اپل از سیستم عامل اختصاصی iOS همیشه یکی از نقاط قوت این محصولات بوده است. این سیستم عامل در مقایسه با اندروید امنیت بالاتری دارد و به دلیل انحصاری بودن از پشتیبانی بهتری هم برخوردار است. اما مهمتر از همه این مسائل هماهنگی خاصی است که مابین بستر نرم افزار های و سخت افزاری گوشی برقرار خواهد بود. زمانی که به صورت عادی از iPhone 11 استفاده می‌کنید و در منو های مختلف آن پرسه می‌زنید یا اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه را مثل مرورگر سافاری (Safari) و غیره را اجرا می‌کنید، سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کاملا برایتان قابل درک خواهد بود.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

هماهنگی عالی که مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری آیفون 11 ایجاد شده سبب می‌شود که کوچک ترین لگ و تاخیری در حین استفاده نرمال از دستگاه و انجام کارهای روزمره به وجود نیاید. نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و غیره بدون مشکل در این گوشی قابل انجام هستند و برای بکارگیری کامل ویژگی ها و قابلیت های دستگاه کافیست یک اپل آیدی (Apple ID) داشته باشید , بنابراین پشتیبانی نرم افزاری عالی اپل و دریافت به روز رسانی های iOS برای بازه زمانی طولانی، هماهنگی عالی بستر نرم افزاری و سخت افزاری و سهولت بکارگیری و تعامل با دستگاه از ویژگی های مثبت گوشی آیفون 11 هستند که به سیستم عامل و بخش نرم افزاری آن مربوط می‌شوند.

 نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 ارتقاء پتانسیل پردازنده مرکزی و گرافیکی همیشه از اقداماتی بوده که اپل هر سال نسبت به انجام آن وارد عمل شده و آیفون 11 هم به عنوان نسخه جدید آیفون های این شرکت از قاعده مذکور مستثنی نیست. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه A13 Bionic است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه بهینه از نوع Thunder هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر تراشه مذکور از نوع Lightning بوده و فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Apple GPU با چهار هسته مرکزی هم در تراشه A13 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد.

آیفون 11 اپل از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. مثل همیشه امکان افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه با نصب حافظه جانبی وجود ندارد و باید با همان حافظه پیش فرض و اصلی دستگاه سر کرد. اما قدرت عملکرد iPhone 11 چطور است؟ برای بررسی آیفون 11 اپل در این راستا ما بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و مورتال کمبت ایکس (Mortal Kombat X) را روی دستگاه نصب کردیم و هر یک از این سه بازی را به طور پشت سر هم برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی اجرا کردیم. سپس از بازی ها خارج شدیم و مابین اپلیکیشن هایی که در بخش Recent Apps وجود داشتند جهش انجام دادیم تا سرعت عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

نتیجه بررسی آیفون 11 اپل نشان داد که گوشی مذکور قدرت فوق‌العاده‌ای در اجرای بازی های HD و سنگین ترین گیم ها دارد. هر سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین لگ، تاخیر و افت فریم در iPhone 11 اجرا شدند و بعد از خروج از بازی ها هم، جهش مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی با سرعت عالی قابل انجام بود. حتی رم گوشی این امکان را در اختیارمان قرار داد تا خیلی سریع مابین هر سه بازی نام برده شده جهش داشته باشید و بازی را درست از جایی که متوقف شده بود ادامه دهیم. بنابراین در یک جمله می‌توان اینطور گفت که آیفون 11 اپل یا بهتر بگوییم تراشه A13 Bionic یک تراشه فوق قدرتمند است که احتمالا کمتر تراشه‌ای پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت. اگر به سرعت و قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، شک نداشته باشید که آیفون 11 اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود و شاید فقط آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بتوانند از نظر قدرت عملکرد بهتر از این محصول عمل کنند.

 نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): دوربین اصلی و سلفی

 یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که باید در بررسی آیفون 11 اپل به آن اشاره کنیم مربوط به کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی می‌شود. دوربین اصلی iPhone11 برخلاف آیفون XR از دو لنز تشکیل شده که هر دوی آن ها 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F1.8 و F/2.4 را ارائه می‌کنند. لنز دوربین اول و اصلی دستگاه که دیافراگم F/1.8 دارد از نوع واید (Wide) است اما لنز مجهز به دیافراگم F/2.4 آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، HRD، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، عکسبرداری پانوراما (Panorama) و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 24، 30 و 60 فریم در ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی آیفون 11 اپل مشخص شد که کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن واقعا نسبت به نسل قبل (آیفون XR) بهتر شده و با دوربین دوگانه این گوشی می‌توان در محیط های با نور مناسب عکس های عالی ضبط کرد. به نظر می‌رسد اپل سعی داشته اختلال کیفیت عملکرد دوربین iPhone 11 با دو نسخه دیگر آیفون های جدیدش یعنی iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max را به حداقل برساند و واقعا هم در این راستا خوب عمل کرده است. عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند هم کیفیت بسیار عالی خواهند داشت و جزئیات تصاویر با بیشترین دقت ممکن ضبط می‌شوند. در محیط های کم نور و تاریک کمی کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند اما با این حال عکس های عالی در این شرایط قابل ضبط خواهند بود که دوربین کمتر گوشی می‌تواند نمونه های مشابه آن را ضبط کند.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

در سمت مقابل از یک لنز دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 و سه بعدی TOF به عنوان دوربین سلفی گوشی استفاده شده است که از قابلیت HRD و ضبط عکس های سلفی پرتره و همچنین ویدئو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 اپل مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و نسبت به نسل قبل به مراتب بهتر شده است. در محیط های با نور مناسب عکس های سلفی خیلی عالی با دوربین سلفی دستگاه قابل ضبط هستند و در محیط های کم نور و تاریک همین روند با افت مقدار کمی افت کیفیت ادامه دارد.

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که مربوط به دوربین آیفون 11 می‌شود و باید به آن اشاره کنیم به اپلیکیشن دوربین دستگاه مرتبط خواهد بود. قابلیت های شخصی سازی و فیلترینگ بسیار زیادی توسط اپلیکیشن دوربین آیفون 11 برای ویرایش عکس و ویدیو ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و جالب را برای وی به ارمغان آورند. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که iPhone 11 اپل از نظر دوربین یک گوشی عالی است و با آن می‌توان عکس های بسیار خوبی در محیط های مختلف ضبط کرد. اختلاف کیفیت عملکرد دوربین iPhone 11 نسبت به دو آیفون دیگر سال 2019 (آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس) چندان زیاد نیست و دوربین سلفی گوشی دقیقا همان دوربینی است که در آیفون 11 پرو و پرو مکس هم شاهد بکارگیری آن هستیم.

 نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): باتری و شارژدهی

 در این بخش از نقد و بررسی آیفون 11 در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که در قلب این محصول بکار رفته از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت 3110 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات فنی دستگاه و این مسئله که آیفون XR یک باتری 2942 میلی آمپر ساعتی داشت، پیش‌بینی می‌کنیم باتری iPhone 11 به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی آیفون 11 اپل هم دقیقا همین نتیجه به ثبت رسید و مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه و در حالت استفاده نرمال از آن، شارژ باتری تقریبا تا 1.5 روز دوام می‌آورد. اگر استفاده شما از دستگاه زیاد باشد طبیعتا سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند اما 1.5 روز شارژدهی تقریبا مقدار نرمال و متوسط قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 اپل است.

نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11)

آیفون 11 از قابلیت شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند اما به همراه دستگاه یک شارژر 5 واتی ارائه می‌شود و برای استفاده از شارژر قابلیت شارژ سریع باید شارژر 18 واتی دستگاه را به صورت مجزا و با پرداخت هزینه تهیه کنید. سرعت شارژ باتری گوشی با شارژر فابریک آیفون که 5 واتی است چندان جالب نخواهد بود و تقریبا 130 دقیقه طول می‌کشد اما با شارژر 18 واتی می‌توان باتری آیفون 11 را ظرف مدت زمان 60 دقیقه فول شارژ کرد. باتری گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما باز هم پد شارژر بیسیم به همراه باکس دستگاه ارائه نمی‌شود و چون اپل پد شارژر بیسیم روانه بازار نکرده باید از سایر شارژر های بیسیم موجود در بازار برای شارژر کردن بیسیم باتری آیفون 11 استفاده کنید. به عقیده ما عدم ارائه شارژر 18 واتی به صورت پیش فرض به عنوان اقلام داخل جعبه برای گوشی که حدود 800 یورو برای خرید آن هزینه صرف می‌شود اصلا جالب نیست.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 اپل (Apple iPhone 11) پرداختیم. این آیفون در واقع مقرون به صرفه‌ترین نسخه آیفون های جدید اپل است. آیفون 11 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد اما از نظر ظاهر کاملا یکسان با iPhone XR سال گذشته به نظر می‌رسد و فقط به جای یک لنز دوربین اصلی از دو لنز دوربین بهره‌ می‌برد. اگرچه این گوشی به عنوان آیفون مقرون به صرفه اپل روانه بازار شده است، اما با این وجود قیمت خیلی پایینی ندارد. قدرت پردازشی عالی، دوربین بسیار خوب و صفحه نمایش مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 هستند. سایر نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی به شرحی هستند که در بخش زیر عنوان کرده‌ایم.

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و پشتیبانی از استاندارد IP68
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • قابلیت تشخیص چهره بسیار دقیق
  • بستر نرم افزاری روان و انحصاری و دریافت بی‌وقفه آپدیت های iOS
  • پردازنده فوق‌العاده قدرتمند
  • دوربین اصلی و سلفی عالی
  • شارژدهی خوب باتری

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *