تصویر واقعی شیائومی ۱۳ پرو به همراه مشخصات کلیدی آن فاش شد

شیائومی به طور معمول اواخر یا اوایل هر سال از پرچم‌داران جدید خود رونمایی می‌کند. برای مثال سری می ۱۱ و ۱۲ در تاریخ ۲۸ دسامبر رونمایی شدند، اما مدل جدیدتر یک روز بعد و مدل قدیمی هم یک ماه بعد در دسترس قرار گرفتند. گفته می‌شود که شرکت چینی سری ۱۳ از پرچم‌داران خود را به احتمال بسیار زیاد در ماه نوامبر روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. انتظار می‌رود که سری شیائومی ۱۳ متشکل از حداقل ۲ مدل شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو باشد. طبیعتاً اولی یک گوشی پرچم‌دار جمع‌وجور خواهد بود، در حالی که مدل پرو همانند سری شیائومی ۱۲ گوشی هوشمند بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد. در همین راستا، اخیراً تصویر واقعی منتسب به گوشی شیائومی ۱۳ پرو در شبکه‌های اجتماعی فاش شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سری ردمی نوت ۱۲ با دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی راهی بازار می‌شود
در حالی که این تصویر واقعی برخی مشخصات طراحی این گوشی هوشمند پرچم‌دار را به نمایش می‌گذارد، اما هنوز شیائومی آن را تأیید نکرده است. این عکس که ظاهراً از نمونه‌های اولیه این گوشی هوشمند گرفته شده، شیائومی ۱۳ پرو را همانند نسل قبلیش مجهز به حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی و همچنین لبه‌های خمیده نشان می‌دهد.

شیائومی 13 پرو

طبق آنچه از این تصویر پیداست، شیائومی ۱۳ پرو با نام مستعار «Nuwa» و شماره مدل ۲۲۱۰۱۳۲C در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. گزارش قبلی ادعا کرده بود که نام مستعار «Fuxi» متعلق به مدل پرو است. با این حال، بر اساس تصویر فاش شده می‌توان گفت که شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو به ترتیب می توانند نام‌های مستعار Fuxi و Nuwa را داشته باشند. سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی طبق شایعات منتشر شده قرار است با پیشرفت‌های بسیار زیادی نسبت به سری شیائومی ۱۲ عرضه شود. همچنین گفته می‌شود شیائومی در حال آزمایش رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید ۱۳ است تا این پرچم‌دارها را به صورت پیش‌فرض به آن‌ها مجهز کند.

با این تفاسیر می‌توان گفت که مدل پرو این سری مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED E6 سامسونگ است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۲۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی ۵۱۲ ppi پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلکس ویکتوس وظیفه مراقبت از نمایشگر این گوشی‌ را بر عهده دارد. همانطور که انتظار می‌رود قلب تپنده‌ی این گوشی، پردازنده‌ی جدید و معرفی نشده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود. این تراشه‌ی جدید ظاهراً از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که این پردازنده از ۴ بخش تشکیل شده است. در این پردازنده قرار است یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و ۳ هسته‌ی Cortex-A510 انجام وظیفه کنند.

در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند احتمالاً شاهد حضور پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740، تا حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم به همراه ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم مجازی و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهیم بود. شیائومی آن طور که گفته می‌شود قرار است از یک سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشتی این گوشی بهره ببرد که هر سه سنسور اصلی، تله فوتو و ماکروی آن دقتی ۵۰ مگاپیکسلی دارند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی این گوشی تعبیه خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن جهت برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند. همچنین شنیده می‌شود که دوربین اصلی این گوشی، یک اینچ اندازه خواهد داشت.

شیائومی 13 پرو

این شرکت چینی به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ سریع ۱۰۰ واتی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که باتری این سری جدید از نوع تک سلولی و مجهز به آی‌سی (IC) شارژ خود توسعه‌یافته خواهند بود. سری شیائومی ۱۳ پشتیبانی از سرعت شارژ بالای خود را مدیون تراشه‌ی اختصاصی Surge P1 است. انتظار می‌رود طی روزها یا هفته‌های آتی خبرهای بیشتر و موثق‌تری پیرامون پرچم‌داران مورد انتظار شیائومی منتشر شود.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *