گوگل مپس امکانات جدید اعلان هشدار درباره ویروس کرونا ارائه می‌کند

گوگل هنوزهم تلاش می‌کند با اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به سرویس نقشه‌ی خود، به کاربران در دوران شیوع ویروس کرونا کمک کند. سفرهای درون‌شهری به‌مرور در سرتاسر جهان افزایش یافته‌اند و قابلیت‌های جدید می‌تواند از بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. به‌عنوان مثالی از قابلیت‌های جدید می‌توان به هشدارهای مرتبط با وسایل نقلیه‌ی عمومی اشاره کرد. با قابلیت جدید، زمانی‌که کاربر قصد داشته باشد از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کند،‌ پیام‌های هشدار مرتبط با سیاست‌های استفاده از سرویس‌ها دریافت می‌کند که موارد پیشگیری از ابتلا در وسایل عمومی (مانند استفاده از ماسک) را شامل می‌شود. به‌علاوه، اگر ایستگاه حمل‌ونقل عمومی به‌دلیل سیاست‌های پیشگیرانه تعطیل شده باشد،‌ کاربر هشدار اطلاع‌رسانی دریافت می‌کند.

قابلیت‌های جدید به‌ویژه روی اقدام‌های پیشگیرانه در استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی متمرکز هستند

گوگل مپس به کاربران امکان می‌دهد احتمال شلوغ‌بودن ایستگاه‌های مترو را بررسی کنند. البته این قابلیت قبلا به‌صورت اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت عمومی دستگاه ازلحاظ شلوغی کار می‌کرد. اکنون، کاربران می‌توانند وضعیت زنده را در برخی شهرها مشاهده کنند.

رامش ناگاراجان، مدیر محصول مپس در گوگل، در پستی وبلاگی نوشت: «پس از جست‌وجوی ایستگاه قطار در سرویس نقشه، تنها باید روی نام آن کلیک کنید تا اطلاعات رسیدن قطار و شلوغی دریافت شود». اطلاعات شلوغی ایستگاه قطار به‌صورت ناشناس از افرادی دریافت می‌شود که در ایستگاه حضور دارند و قابلیت موقعیت‌یابی گوشی هوشمند خود را فعال کرده‌اند. شرکت می‌گوید قابلیت مذکور به‌صورت خودکار غیرفعال است. البته می‌دانیم اکثر اپلیکیشن‌های گوگل کاربر را به فعال‌کردن قابلیت تشویق می‌کنند.

گوگل مپس کرونا

اعلان‌ها و هشدارهای اضافه برای کاربران گوگل مپس، به‌مرور به بخش رانندگی هم اضافه می‌شود. به‌عنوان مثال، در این حالت نقاط حساس کووید ۱۹ و محدودیت‌ها در مسیری که طی می‌‌کنید و عبور از مرزها با محدودیت‌های کرونایی دیده می‌شود که فعلا به کانادا و مکزیک و ایالات متحده محدود است. گوگل اعلان‌های مذکور را در صفحه‌ی اصلی رانندگی نشان می‌دهد و حتی پس از شروع به رانندگی درصورت تغییر در وضعیت قانونی مسیر، اعلان‌ها ارسال می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

وقتی کاربر مرکز درمانی یا آزمایشی کووید ۱۹ را به‌عنوان مقصد به گوگل مپس بدهد، هشدارهایی برای جلوگیری از اتلاف وقت یا پذیرش‌نکردن در مرکز دریافت می‌کند. به‌عنوان مثال، برخی مراکز برای پذیرش و آزمایش افراد، رزرو وقت را الزامی اعلام می‌کنند. سیاست مذکور از هفته‌ی جاری برای مراکز درمانی در اندونزی، سرزمین‌های اشغال، فیلیپین، کره‌جنوبی و ایالات متحده اجرا می‌شود.

گوگل مپس از ماه مارس هم قابلیت‌هایی با تمرکز روی وضعیت بحرانی ویروس کرونا ارائه می‌کرد. به‌عنوان مثال، به کاربرانی که نشانه‌های ویروس کرونا جدید داشتند، پیشنهاد می‌شد پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی، با پزشک خود تماس برقرار کنند. این قابلیت پس‌از‌آن ارائه شد که بسیاری از مراکز درمانی در سرتاسر جهان با مشکل مراجعه‌ی بیش‌ازحد مردم روبه‌رو بودند. گوگل همچنین در سرویس نقشه‌ی خود، تمرکز بیشتری روی سرویس‌های تحویل غذا کرده است؛ چون بسیاری از رستوران‌ها در کشورهای گوناگون هنوز تعطیل هستند.

اقدام‌های گوگل و دیگر شرکت‌های دنیای فناوری در دوران شیوع کرونا نشان‌دهنده‌ی تمرکز مناسب آن‌ها روی حل بحران‌های جهانی بود. به‌هرحال، این سازمان‌ها که اغلب به‌‌دلیل برخی از عملکردها و سیاست‌های خود با انتقادهای جدی مواجه‌اند، در دوران بحرانی کنونی،‌ عملکرد تقریبا قابل‌دفاعی داشته‌اند.

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *